|
|
Gdynia,
|
|
|
Śladami latarni polskiego Wybrzeża - projekt międzyprzedmiotowy
Beata Jekiełek - nauczyciel fizyki
Podstawa programowa i cele edukacyjne to:
1. Budzenie zainteresowań prawidłowościami świata przyrody.
2. Umiejętność prezentowania wyników własnych obserwacji, eksperymentów i przemyśleń.
3. Poznanie podstawowych praw opisujących przebieg zjawisk fizycznych i astronomicznych w przyrodzie.
4. Wykorzystanie wiedzy fizycznej w praktyce życia codziennego.
Nauczycielka fizyki w projekcie odpowiedzialna była za realizację zadań związanych z fizyką (soczewki Fresnela).
Mimo, że zagadnienia związane z soczewką Fresnela nie są objęte programem nauczania fizyki w gimnazjum, nauczycielka
w ramach zajęć wyjaśniła zjawiska związane z wykorzystaniem światła w latarniach. Przybliżyła sylwetkę
Fresnela Augustina Jeana (1788-1827), fizyka i inżyniera francuskiego, członka francuskiej Akademii Nauk i Royal Society.
Oraz wskazała, gdzie soczewka Fresnela znajduje m.in.zastosowanie jako lupa, w projektorach i reflektorach latarni morskich. Sprawdziła wiarygodność zawartych informacji dotyczących zastosowania soczewek Fresnela w latarniach.
Więcej informacji o soczewce Fresnela i jej wykorzystaniu w latarniach znajdziecie w naszych prezentacjach o latarniach.
Serdecznie zapraszamy.
| |
|
|
|
|
|