latarnia latarnia latarnia latarnia latarnia latarnia latarnia latarnia latarnia latarnia
Projekt
opis
realizacja
sprawozdanie
konspekty
Przedmioty
j.polski
matematyka
geografia
fizyka
biologia
plastyka
informatyka
Informacje dodatkowe
historia latarnictwa
roślinność
linia brzegowa
ciekawostki
prezentacja
wywiady
nasza twórczość
bibliografia
Kontakt
nasza szkoła
napisz
Gdynia,


Śladami latarni polskiego Wybrzeża -
projekt międzyprzedmiotowy



Beata Jekiełek - nauczyciel fizyki


Podstawa programowa i cele edukacyjne to:
1. Budzenie zainteresowań prawidłowościami świata przyrody.
2. Umiejętność prezentowania wyników własnych obserwacji, eksperymentów i przemyśleń.
3. Poznanie podstawowych praw opisujących przebieg zjawisk fizycznych i astronomicznych w przyrodzie.
4. Wykorzystanie wiedzy fizycznej w praktyce życia codziennego.

Nauczycielka fizyki w projekcie odpowiedzialna była za realizację zadań związanych z fizyką (soczewki Fresnela).
Mimo, że zagadnienia związane z soczewką Fresnela nie są objęte programem nauczania fizyki w gimnazjum, nauczycielka w ramach zajęć wyjaśniła zjawiska związane z wykorzystaniem światła w latarniach.
Przybliżyła sylwetkę Fresnela Augustina Jeana (1788-1827), fizyka i inżyniera francuskiego, członka francuskiej Akademii Nauk i Royal Society. Oraz wskazała, gdzie soczewka Fresnela znajduje m.in.zastosowanie jako lupa, w projektorach i reflektorach latarni morskich.
Sprawdziła wiarygodność zawartych informacji dotyczących zastosowania soczewek Fresnela w latarniach.
Więcej informacji o soczewce Fresnela i jej wykorzystaniu w latarniach znajdziecie w naszych prezentacjach o latarniach. Serdecznie zapraszamy.



Latarnie
Gdańsk-Port Płn
Gdańsk-Nowy Port
Sopot
Hel
Jastarnia
Rozewie
Stilo
Czołpino
Ustka
Jarosławiec
Darłowo
Gąski
Kołobrzeg
Niechorze
Kikut
Świnoujście
Galeria zdjęć
Gdańsk-Port Płn
Gdańsk-Nowy Port
Sopot
Hel
Jastarnia
Rozewie
Stilo
Czołpino
Ustka
Jarosławiec
Darłowo
Gąski
Kołobrzeg
Niechorze
Kikut
Świnoujście